Sakwy custom-made firmy XCountry – ideał !

sakwy 4

Kupno Yamaha Tenere było wstępem do mojej przygody z podróżami motocyklowymi i do kontynuacji wieloletniej pasji podróżowanie poza utartymi szlakami. Od pierwszego dnia wiedziałem, że jazda po mieście nie będzie jedynym zajęciem Tenery i szybko nastąpi potrzeba dokupienia system przewożenia bagażu.

Wiedziałem, że sztywne aluminiowe kufry nie są rozwiązaniem z którym będę się czuł komfortowo. Obawiałem się ich wagi oraz konsekwencji ewentualnej wywrotki. Bałem się, że takie kanciaste, sztywne skrzynie mogą być zwyczajnie niebezpiecznie dla moich nóg. Co więcej z obserwacji kolegów, którzy mają kufry wiedziałem, że praktycznie każdy upadek na twarde – asfaltowe czy kamieniste – podłoże kończy się pogięciem kufra lub jego mocowania i w konsekwencji problemami z zamykaniem i szczelnością.

Wybór miękkich sakw był więc oczywisty.

Miękkie, miękkie. Łatwo powiedzieć! A co wybrać? Na rynku są dziesiątki producentów i modeli. W pierwszym sezonie, poszedłem po najmniejszej linii oporu i wybrałem uznanego i renomowanego producenta – Ortlieb. Firmy, której nikomu przedstawić nie trzeba. Za worek pieniędzy kupiłem model MOTO Side Bag QL2 wierząc, że producent wie o podróżowaniu więcej niż ja.

41CUJB6DKRL._SX425_

Ufff, Matko, Boże… te sakwy na wyprawę to jest tragedia.

Aby nie pisać o każdym możliwym felerze wystarczy powiedzieć, że są po prostu za delikatne. Wszystko w nich jest za delikatne. Materiał, który choć nieprzemakalny po jednym upadku na szutrowej drodze poprzecierał się w kilku miejscach. Mocowania do stelarza, które choć bardzo wygodne w codziennym użyciu nie zapewniały wystarczającego trzymania na wertepach i sakwa potrafiła się sama wypiąć !!! W końcu usztywnienie pleców, które nie wytrzymywało poważniejszego obciążenia i gięło się na wszystkie strony gdy w sakwie był namiot, śpiwór i parę konserw.

Sakwy Ortlieb są bardzo fajne do miasta, gdy wszystko co mamy przewieźć to kurtka, gazeta i dwa jabłka po równiej drodze. Do tego nadają się świetnie. Tylko do tego.

sakwy 5

W tym roku ponownie stanąłem przed problemem w co się zapakować na planowany dłuższy wyjazd? Ponownie analiza co jest na rynku Wolfman z modelem Expedition Dry, dobrzez znane polskie Crosso, cenione rogale 21brothers, oczywiście Touratech. Cóż, żadne z tych rozwiązań nie spełniało moich oczekiwań.

I wtedy, podczas IZI Meeting 2015 spotkałem Mirka, który prowadzi firmę Xcountry. Mirek ma kilka gotowych modeli, które prezentował na zlocie ale przede wszystkim był otwarty na nowe pomysły i nowe wyzwania. Kilkanaście minut wspólnej rozmowy i już wiedziałem, że Xcuntry będzie szyło sakwy na moje potrzeby. Tak też się stało 🙂

sakwy 8

 

Efekt jest połączeniem moich pomysłów oraz umiejętności Mirka i jego kreatywnej interpretacji moich oczekiwań.

sakwy 15

Jednym z podstawowych założeń było stworzenie sakw ze sztywnymi plecami jak w kufrze. Dzięki temu można je zamocować do istniejącego w motocyklu stelarza, sakwa pozostaje miękka na zewnątrz a jednocześnie można ją łatwo i szybko założyć lub zdjąć na motocyklu. Unika się także plątaniny pasków, tasiemek i rzemyczków, których podpięcie i odpięcie zawsze jest wyzwaniem a na końcu i tak wszystko fruwa. W naszym projekcie plecy sakwy są sztywne, wykonane z praktycznie niezniszczalnego poliwenglanu a mocowanie do stelarza zostało wykorzystane z kufrów Nomada Cases (firmy Holan) od której wzięliśmy gotowy zestaw mocujący ze stali nierdzewnej. Warto nadmienić, że dzięki stalowym elementom mocowań chroniony jest także materiał sakwy i nawet długotrwałe wibracje nie spowodują jego przetarcia o stelarz.

sakwy 3

Sakwa ma wymiary 30 cm x 43 cm x 18 cm przybliżoną pojemność 30 litrów. Wykonana jest z dwóch rodzajów materiału, z tworzywa PCV, które zapewnia pełną wodoodporność oraz cordury, która synowi zewnętrzną warstwę odpowiedzialną za wytrzymałość mechaniczną.

sakwy 6

Wszystkie szwy są podklejone a spinki i D-ringi to elementy firmy YKK. Na zewnątrz, z frontu znajduję się siatką, która doskonale nadaje się do włożenie litrowej butelki z wodą czy mokrych kąpielówek. Natomiast z boków są doszyte taśmy kompresyjne które mogą służyć jako mocowania dodatkowych elemntów. Od góry, dzięki dokładnaym trokom z klamrami łatwo przymocować karimtę, śpiwór czy krzesełko turystyczne.

Indywidualne wykonanie sakw pozwoliło na staramy dobór wszystkich parametrów i wykorzystanych materiałów. Nie przypadkowo PCV jest białe a mocowanie siatki czerwone. Cóż, zależało mi aby całość ładnie komponowała się z motocyklem.

sakwy 10

sakwy 1

Jak to wszystko się sprawdzą? Genialnie! Przez trzy tygodnie podróży w każdej możliwej pogodzie i w każdym terenie, przez trzy tygodnie ciągłego pakowania i rozpakowania, zaliczając kilka upadków na kamienie i szutry, sakwy nie pokazały ani jednej wady. Wszystko, każdy element działał tak jak planowano. Po prostu mój ideał.

Marcin

Author: Marcin Gerc

Moja przygoda z off-roadem rozpoczęła się blisko 15 lat temu od zakupu Land Rovera Discovery. Wcześniej jako kibic byłem na jednym czy dwóch Wertepach, na wczasach jeździłem wypożyczonym Samurajem, a z kolegą udało nam się po klamki zakopać Vitarę na poligonie w Drawsku. Jednak to dopiero własny Land Rover rozpoczął prawdziwą przygodę. Przygodę, która wciągnęła mnie tak mocno, że każde wakacje staram się spędzać na terenowym wyjeździe, że nie wystarczały mi już samochody 4x4 i postanowiłem spróbować sił na motocyklu, a teraz naszło mnie jeszcze aby dzielić się pasją z innymi. Tak powstało Passion4travel.pl

Share This Post On