Made in USA… Unicat

He, he… UNICAT to znana Niemiecka firma budująca super ekskluzywne wyprawówki na podwoziach ciężarówek. W Europie znamy je na bazie Mercedesa, MAN’a, Unimoga… a w Stanach, za wielką wodą ? Na czymś takim… International 7400. Tam jest to często baza dla budowlanych wywrotek i betoniarek  :mrgreen: czemu więc nie postawić na tym apartamentu?

Więc jeśli macie na zbyciu 500 tyś $ to używka może być wasza.

 

unicat_lead

 

unicat_living unicat_kitchen unicat_interior unicat_fridge unicat_control unicat_dunes unicat_3 unicat_2

 

chassis

  • International 7400 4×4
  • Extended cab – overall length 372″, width 98″, height 144″
  • Wheelbase 213″ (5410 mm)
  • DT570 50-state, 310 hp, 950 lb-ft torque @ 1200 rpm, #2 bell housing
  • 8 mpg @ 60 mph
  • Engine block heater – Phillips 120v/1250w
  • Air compressor – Bendix TU-FLO 550, 13.2 cf quick connects front and rear
  • Allison 3000 RDS P close ratio, 6-speed w/overdrive
  • Transfer case – Meritor T-4210, 2-speed, 10,000 lb w/provision for PTO
  • All wheel drive, engageable
  • Driver controlled main locking differential
  • Air brake ABS – Bendix antilock brake system, 4-channel
  • Exhaust brake – D Logic, electronically activated
  • Air dryer – Bendix AD-IP with heater
  • Alcoa 22.5″ aluminium wheels
  • Michellin XZL 445/65 R22.5
  • Fuel tanks – 2 X 100 gal w/ 9mm skid plates (approximately 1,600 mi range)
  • Racor fuel prefilters w/ water separators/heaters
  • SS roof rack – Wired for sat com, storage compartment, 
generator c
  • ooling system, work lights, and 4 X Hella 2100 HID lights
  • SS wire mesh head lights brush & stone guards
  • Winches – hydraulic 15,000 lb front & rear w/15 gal reservoir and PTOpump
  • Rear bumper – SS fold-down under-ride protection Water fording – all breather tubes raised to minimum 5′, 
positive pressure in generator compartment, sealed storage compartments
  • 2″ tow hitch receivers at front and rear
  • Upgraded cab – leather & wood trim, additional insulation
  • SS fire extinguisher
  • Seats – adjustable air suspension front
  • Cab air suspension
  • Power windows & doors w/remote control
  • Full gauges & instrumentation
  • Cobra CB radio
  • Alpine CDA-9857 AM FM XM CD iPod stereo system
  • Garmin StreetPilot 7500 GPS
  • Rear view camera

General information

  • GVWR 14,969 kg (33,000 lbs), 
GCVWR: 36,287 kg (80,000 lbs) 

Overall dimensions
  • Length 9449 mm (372″), width 2490 mm (98″), height 3658 mm (144″)General condition
  • Year of manufacture: 2006
  • Mileage: approx. 64,000 km (40,000 mls)

unicat.com

 

 

 

Author: Marcin Gerc

Moja przygoda z off-roadem rozpoczęła się blisko 15 lat temu od zakupu Land Rovera Discovery. Wcześniej jako kibic byłem na jednym czy dwóch Wertepach, na wczasach jeździłem wypożyczonym Samurajem, a z kolegą udało nam się po klamki zakopać Vitarę na poligonie w Drawsku. Jednak to dopiero własny Land Rover rozpoczął prawdziwą przygodę. Przygodę, która wciągnęła mnie tak mocno, że każde wakacje staram się spędzać na terenowym wyjeździe, że nie wystarczały mi już samochody 4x4 i postanowiłem spróbować sił na motocyklu, a teraz naszło mnie jeszcze aby dzielić się pasją z innymi. Tak powstało Passion4travel.pl

Share This Post On