Da Orffo – elegancki kufer podróżny.

DaOrffo-OffRoadShow-2014_2400X1600_0386

Podczas niedawnych targów Off Road Show w Warszawie miałem możliwość obejrzenia przyczepki off-roadowej Da Orffo. Jest to zupełnie unikalna konstrukcja – chyba jedyna taka w Europie – która od podstaw została zaprojektowana i wykonana z najwyższą dbałością o wygląd i szczegóły przez architekta Krzysztofa Tłuszcza z Krakowa.

DaOrffo-OffRoadShow-2014_2400X1600_0283

Czy przyczepka terenowa jest dobrym czy złym rozwiązaniem do podróżowania w naszych warunkach na takie pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam. Z pewnością jednak Da Orffo ma wszystko czego możemy oczekiwać od produktu absolutnie najwyższej jakości.

Oto jak opisana jest przez samego twórcę;

Przyczepa wyposażony został w opony terenowe 265x75x16″ z bieżnikiem AT tak jak ciągnący go Land Cruiser.  Zawieszenie niezależne na wahaczach zwiększa prześwit podwozia. Ramę kufra zaprojektowałem z zamkniętych profili ze stali nierdzewnej, ściany i przegrody w skrzyni ze sklejki wodoodpornej zabezpieczonej lakierem jachtowym. Z zewnątrz możemy obsługiwać namiot dachowy przymocowany do relingu, wysuwane maszty do zaczepiania brezentowego zadaszenia i zawór zbiornika z wodą znajdującego się pod skrzynią. W kufrze mieści się kompletne wyposażenie turystyczo-wyprawowe. Dzięki otwieranym ściankom bocznym dostęp do wnętrza zapewniony jest z każdej strony. Burty wyłożone są okładziną kauczukową i po otwarciu pełnią funkcję blatów roboczych. W środku znajdują się oddzielone grodziami, oświetlone diodami przedziały: aneks kuchenny z kredensem -szafką z pojemnikami różnego przeznaczenia; przedział techniczny wyposażony w narzędzia i sprzęt kempingowy; wysuwane skrzynie wyprawowe; półka na stolik i składane krzesełka; miejsce na lodówkę i zapasy. W transporcie wyposażenie można zabezpieczyć na wiele sposobów mocując je do grodzi dzięki licznym zaczepom i uchwytom.

DaOrffo-OffRoadShow-2014_2400X1600_0291

 

Wyróżniki przyczepy wyprawowej Da Orffo -unikalne zestawienie wyjątkowych właściwości terenowych, oryginalnego designu i funkcjonalności kampera.:

  • Oryginalny design inspirowany kuframi podróżnymi, drewnianymi skrzyniami z metalowymi okuciami przyciąga uwagę, wzbudza zachwyt i sprzyja nawiązywaniu znajomości (sprawdzone)
  • Koła przyczepy mogą być identyczne jak w ciągnącym ją samochodzie
  • Dyszel o regulowanej wysokości zaczepu zapewnia wypoziomowanie przyczepy niezależnie od wysokości haka
  • Wysoko umieszczona rama zwiększa kąty najazdu i zjazdu
  • Przestrzenna konstrukcja ramy pozwala na duży zakres pracy zawieszenia
  • Spawana, galwanizowana i lakierowana proszkowo konstrukcja gwarantuje trwałość
  • Zawieszenie niezależne na wahaczach zwiększa prześwit podwozia
  • Zbiorniki z płynami, butle i akumulator umieszczone w świetle ramy, pod kufrem obniżają środek ciężkości
  • Sportowe amortyzatory gwintowane o skoku do 25cm pozwalają regulować wysokość i sztywność zawieszenia i dostosowywać ją do obciążenia
  • Niewielki ciężar i zwarta zabudowa ułatwiają poruszanie się w terenie, cofanie i zawracanie
  • Piastobębny z hamulcem postojowym pozwalają na bezpieczne manewrowanie odpiętą przyczepą
  • Funkcjonalne blaty na wysokości roboczej umożliwiają dostęp do wnętrza kampera z każdej strony
  • Podział wnętrza na kuchnię, spiżarnię, warsztat i przedział bagażowy ułatwia organizację wyposażenia i magazynowanie zapasów
  • Lakier jachtowy zabezpiecza skrzynię przed warunkami atmosferycznymi
  • Uszczelnione burty chronią wnętrze przed pyłem i wodą

Wymiary

250x150x150

Waga

350

DMC

700 kg

Materiały

Stal nierdzewna, sklejka, lakier jachtowy, stal ocynkowana i lakierowana

Nadwozie

Otwierane i zdejmowane burty, reling na dachu, 4 wysuwane maszty, pokrowce na przednią burtę i maszty,     4 uchwyty manewrowe, nadkola z relingiem, 4 kliny, oświetlenie wewnętrzne każdej strony, 4 gniazda 12V, przegrody wewnętrzne, 4 uchwyty quick fist, mocowania bagażu, gumowe chlapacze

Podwozie

Koła 265x75x16”, opony Googrich AT, felgi stalowe, regulowany dyszel, oś skrętna, amortyzatory, podpora przednia i tylna,  zbiornik wody 35l z kranem, zasilanie nadwozia

Namiot

namiot dachowy 3 osobowy Autohome 160x220x110 z drabinką

Wyposażenie opcjonalne

siekiera, statyw kociołka, kociołek, saperka, rozpalarka gazowa, prostownik, butla gazowa 3kg, grill gazowy, 2 szuflady,  4 pojemniki plastikowe, 2 skrzynki z tworzywa, przewód 230V 30mb na bębnie,  kanister na paliwo 5l, szybkorozkładalny namiot 3 os., stolik 60×120, 4 krzesła składane, namiotowa kabina prysznicowa, prysznic z pompką ręczną, sznurek 100mb na szpuli

Kontakt:

www.daorffo.com

daorffo@daorffo.com

avatar

Author: Marcin Gerc

Moja przygoda z off-roadem rozpoczęła się blisko 15 lat temu od zakupu Land Rovera Discovery. Wcześniej jako kibic byłem na jednym czy dwóch Wertepach, na wczasach jeździłem wypożyczonym Samurajem, a z kolegą udało nam się po klamki zakopać Vitarę na poligonie w Drawsku. Jednak to dopiero własny Land Rover rozpoczął prawdziwą przygodę. Przygodę, która wciągnęła mnie tak mocno, że każde wakacje staram się spędzać na terenowym wyjeździe, że nie wystarczały mi już samochody 4x4 i postanowiłem spróbować sił na motocyklu, a teraz naszło mnie jeszcze aby dzielić się pasją z innymi. Tak powstało Passion4travel.pl

Share This Post On